Appuyer les jeunes nouveaux arrivants tout au long du processus d’intégration scolaire au Canada : un bref rapport soulignant des perspectives étudiants

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.47634/cjcp.v55i4.70692

Résumé

Avec le nombre croissant de jeunes nouveaux arrivants qui entrent dans les écoles secondaires canadiennes chaque année, les milieux éducatifs doivent s’employer à créer des programmes et des politiques qui favorisent un processus d’intégration positif. Dans le cadre d’une étude plus vaste examinant les expériences d’intégration de jeunes nouveaux arrivants, on a demandé à quatre participants de se prononcer au nom d’autres élèves nouvellement arrivés et des professionnels qui travaillaient avec ce groupe et de proposer des suggestions pour améliorer le système d’éducation actuel. L’analyse de ces suggestions a révélé quatre thèmes : (a) tisser des liens, (b) obtenir du soutien auprès de professionnels, (c) déterminer le placement approprié, et (d) fournir des ressources et de l’information supplémentaires. Ces thèmes mettent en lumière des secteurs où les jeunes nouveaux arrivants manquent de soutien et proposent des solutions pratiques pour faire en sorte que les jeunes nouveaux arrivants se sentent mieux intégrés dans leurs écoles et leurs collectivités et appuyés tout au long du processus d’intégration scolaire.

Bibliographies de l'auteur-e

Danielle J. Smith, University of Calgary

Danielle J. Smith is a doctoral student in the counselling psychology program at the University of Calgary’s Werklund School of Education. Her research interests include child and family relationships, immigration, and social justice practices in psychology.

Anusha Kassan, University of Calgary

Anusha Kassan is an associate professor in the school and applied child psychology program at the University of British Columbia. Her program of research is influenced by her own bicultural identity and is informed by a social justice lens. She is presently studying the impact of immigration across different communities. She is also conducting teaching and learning research that investigates multicultural and social justice competencies in professional psychology.

Tanya E. Mudry, University of Calgary

Tanya E. Mudry is an assistant professor of counselling psychology at the University of Calgary’s Werklund School of Education. Her research interests include relational practice and recovery-oriented approaches to mental health and addiction. She is also a family therapist and registered psychologist in the province of Alberta.

Rabab Mukred, University of Calgary

Rabab Mukred is a graduate of the counselling psychology program at the University of Calgary’s Werklund School of Education. Her research interests include identity, immigration, social justice, and multicultural counselling. She is currently working as a provisional psychologist in the province of Alberta.

Suzanne Goopy, University of Calgary

Suzanne Goopy is an anthropologist who has worked for many years in the area of health. She is an adjunct associate professor in the School of Nursing at the University of Calgary and a lecturer in the Deanery of Molecular, Genetic and Population Health Sciences at the University of Edinburgh’s Usher Institute. Her research interests have driven her, in collaboration with her colleague Anusha Kassan, to establish the ABBE methodology.

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Publié-e

2022-01-18

Comment citer

Smith, D. J., Kassan, A., Mudry, T. E., Mukred, R., & Goopy, S. . (2022). Appuyer les jeunes nouveaux arrivants tout au long du processus d’intégration scolaire au Canada : un bref rapport soulignant des perspectives étudiants. Revue Canadienne De Counseling Et De psychothérapie, 55(4), 484–496. https://doi.org/10.47634/cjcp.v55i4.70692

Numéro

Rubrique

Brief Report/ Rapport sommaire