Some Factors Influencing the Decision of Mature Women to Enroll for Continuing Education

Authors

  • C. J. Ladan
  • Maxine M. Crooks

Abstract

The study investigates the characteristics of mature women who enroll for continuing education. Their goals and motives and the obstacles they perceive are surveyed, as are their self-attitudes and the attitudes of others who potentially influence their decision to enroll for continuing education.

The questionnaire results reveal that mature women who enroll in university courses are seeking self-fulfillment and the realization ofpersonal needs in other than affiliative spheres. A subsequent positive shift in their self-perceptions is apparent, and the initial attitudes of"significant others" may likewise undergo transition: spouses of first year mature women prove supportive of the decision, but a different attitude is characteristic of the spouses of women who had re-enrolled for subsequent years.

The mature group is also compared to a younger group in order to determine whether the decision to enroll for higher education is influenced by situational components, and some affirmative evidence is reported.

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Cette étude veut découvrir les caractéristiques des femmes d'âge moyen qui s'inscrivent à des cours d'éducation permanente. On énumère leurs buts, leur motivation et les obstacles qu'elles doivent surmonter. On discute également leurs attitudes envers elles-mêmes et les attitudes des autres personnes qui peuvent influencer leur décision de se remettre aux études.Les résultats du questionnaire révèlent que les femmes d'âge moyen inscrites à des cours universitaires recherchent la réalisation de soi etla réalisation de besoins personnels non-reliés au domaine de l'affiliation.On relève un changement positif dans leur perception d'elles-mêmes.

Les attitudes initiales de personnes-clées dans la vie de ces femmes subissent également des changements. Les époux des femmes inscritesen première année d'études appuient la décision de leur épouse. Cependant,une différente attitude caractérise les époux des femmes qui se sont ré-inscrites après avoir terminé une première année de scolarité.

Ce groupe de femmes fut comparé à un groupe de femmes plus jeunes pour voir si la cause de leur décision de se remettre aux études peut changer d'après la situation de chacune. Cette étude indique que la situation de vie d'une femme peut exercer une influence sur sa décision de poursuivre ses études.

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Published

2012-02-22

How to Cite

Ladan, C. J., & Crooks, M. M. (2012). Some Factors Influencing the Decision of Mature Women to Enroll for Continuing Education. Canadian Journal of Counselling and Psychotherapy, 10(1). Retrieved from https://cjc-rcc.ucalgary.ca/article/view/60021

Issue

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